Strony

wtorek, 7 maja 2019

Puzzle 3D [Druk 3D]

Kilka dni temu przeglądając AliExpres natrafiłem na puzzle, które po ułożeniu tworzą sześcian.
Nie myślałem w cale o wydawaniu kilku dolarów by zakupić ową układankę. Postanowiłem sam stworzyć coś podobnego.

ukłądanka, puzzle, zabawka


Mając drukarkę 3D i minimalne pojęcie o projektowaniu w programie CAD stworzenie takiej układanki nie jest wcale takie trudne.
Projekt powstał w programie TinkerCad. Druk zaś wykonałem na drukarce Ender 3.
Po poprawnym złożeniu kostka ma wymiary 48x48x48 mm. Puzzle składają się z 13 elementów które po poprawnym ułożeniu utworzą sześcian.
Zaprojektowałem również podstawę by kostka po ułożeniu ładnie prezentowała się na półce.
Projekt dostępny jest pod tym linkiem.


ukłądanka, ułożenie, częściowe

klocki, układanka

klocki, alliexpres

Poniżej zamieszczam film ukazujący sposób układania puzzli.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz