Strony

sobota, 14 grudnia 2019

Twisted flowerpot [Druk 3D]

Przeglądając portal z modelami do druku (Thingiverse) spotkałem wiele wazonów o niejednokrotnie dziwacznym kształcie. Zainspirowało mnie to do stworzenia własnego projektu doniczki.

doniczka, druk 3d, flower



Uruchomiłem program SketchUp 2017 Make i po około  20 minutach miałem już gotowy projekt doniczki. Następne 10 minut spędziłem nad narysowaniem podstawki pod doniczkę.
Poniżej można zobaczyć jak to wyglądało na komputerze:

Sketchup, projekt, doniczka, macosx
Za pomocą wtyczki do SketchUp'a wygenerowałem plik stl. Następnie wspomniany plik uruchomiłem w programie Cura. Za pomocą tego programu zwanego slicerem, pociąłem model i zapisałem gotowy g-code na karcie pamięci, którą włożyłem do mojej drukarki Ender 3. Wazon jest dość sporych rozmiarów, jego dolna część to kwadrat o wymiarach 120x120 mm. Druk samego wazonu zajął mi prawie 24 godziny. W slicerze ustawiłem wypełnienie na 20%. Materiał jaki użyłem to PET-G. Podstawka pod wazon drukowała się znacznie krócej bo tylko 14 godzin. W drukarce mam zamontowaną standardową dyszę 0.4 mm.
W wazonie zasadziłem Sansewierie wężownice (u nas znane też jako "Języki teściowej").
Gotowy do druku model dostępny jest pod tym linkiem.

jezyki tesciowej, sansewiera, wezownica

pet-g, druk 3d, ender 3

ender, doniczka, druk

ender 3, petg, druk, 3d

flower, pot, flowerpot, doniczka

podstawka, doniczka, druk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz