Strony

sobota, 29 lutego 2020

Uchwyt montażowy do routera Livebox 2.0 [Druk 3D]

Mój dostawca internetu, jakim jest firma Orange, przysłał do mojego domu nową wersję routera Livebox o oznaczeniach Livebox 2.0 . Sam do dzisiaj byłem użytkownikiem leciwej, pierwszej generacji tego routera.

uchwyt, holder, livebox

Pierwsza generacja swoim wyglądem przypominała rozłożoną książkę i co najważniejsze posiadała uchwyt do montażu na ścianie.



livebox, druk 3d, modem, router

Niestety producent, czyli firma ZTE, zrezygnował z możliwości podwieszenia ich urządzeń. Pierwotne miejsce montażu routera wykluczało inny sposób jak zawieszenie urządzenia na ścianie w pozycji pionowej.
Stwierdzenie, iż potrzeba to matka wynalazków jest jak najbardziej na miejscu.
Rozpakowałem nowy nabytek, a następnie przystąpiłem do pomiarów urządzenia tak abym mógł zaprojektować właściwy uchwyt.
To co stworzyłem w programie SketchUp bardzo szybko przeniosłem do świata rzeczywistego dzięki mojej nowej drukarce 3D Tronxy X5SA.

uchwyt, holder, livebox

Uchwyt tak naprawdę składa się z dwóch niezależnych uchwytów różniących się wyprofilowaniem wkrętów do montażu.
Wspomniane elementy zostały wydrukowane z pomarańczowego PLA, a następnie wyszlifowane papierem ściernym.

Livebox, router, druk3d orange, pla


Kolejnym krokiem było malowanie. Wiem że mogłem wydrukować od razu model z brązowego lub czarnego materiału jednak ja chciałem sprawdzić jak PLA zachowuje się w kontakcie z farbą w sprayu.
Wynik mojej pracy widoczny jest na poniższej fotografii.
Model zaś jest dostępny pod tym linkiem.

Livebox, druk3d, painting pla, druk, malowanie pla, pla


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz