Strony

wtorek, 31 marca 2020

Mini Fidget Spinner [Druk 3D]

Związana z koronawirusem sytuacja w kraju zmusiła mnie do pozostania w domu.
Mając więcej wolnego czasu postanowiłem go kreatywnie wykorzystać i
zaprojektowałem mini fidget spinner.


ręga, głóń, fidget, 623zz

Wiem, że czas tej zabawki już minął jednak myślę, że i dziś warto było ją zaprojektować i wydrukować.




Przeglądając moją szufladę pełną różnych rozmaitości od przyjaciół z Chin natrafiłem na nieotwarty jeszcze blister z łożyskami. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie ich rozmiar. Łożyska o symbolu 623ZZ cechują się bardzo małym rozmiarem. Średnica zewnętrzna to zaledwie 10mm, grubość to 4mm, a średnica otworu wewnętrznego to 3mm.
Bazując na tych łożyskach postanowiłem stworzyć mini fidget spiner.

spiner, figdeg, druk, 3d printing

Zabawka jest naprawdę miniaturowych rozmiarów, co można zobaczyć na zdjęciu tytułowym.
Klips składa się z dwóch identycznych części. Zostały one sklejone ze sobą odrobiną kleju typu superglue. Łożyska pasują w swoje otwory i zostały osadzone bez kleju na wcisk.
Projekt modelu wykonałem w programie SketchUp 2017 Make.
Model został wydrukowany na drukarce Ender 3 z PET-G.
Pliki modelu dostępne są do pobrania pod tym linkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz